Ben 15 aydır
ttnet abonesiyim. İlk zamanlar interneti düzgün kullanıyordum ama son bir kaç
aydır kotam eriyip gitmektedir. Müşteri hizmetleriyle görüştüm, online
müşteri temsilcisini aradım ama bir sonuç alamıyorum. Kaç defa bulunduğum
yerdeki abone merkeziyle görüştüm.
Oradanda bir sonuç alamadım. Her
ay beni bir sıkıntı basıyor. Acaba bilgisayarımda virüs mü var diye
sürekli virüs taraması yapıyorum, virüs falan da yok. Girdiğim bir siteden mi
diye oluyor diye düşünüyorum. Genelde aynı sitelere giriyorum. Video
izlemiyorum, izlemesem de bir-iki dakikalık video oluyor. Müzik dinlemiyorum,
program vs indirmiyorum. Çocuk oyun falan oynuyor ondan dolayı mı diyorum. Sırf
bu yüzden çocuğa internetten oyun oynatmıyorum, herhalde oyundan oluyor
diye. Ama kullandığım kotalara bakınca çocuğu da boşuna mahrum
ettiğimi görüyorum. Örnek verecek olursak, Ocak ayının 1. ve 3. günlerinde
sadece kendim kullandım bilgisayarı. 2. günü ise hastanede nöbetçi idim ve
hiç interneti kullanamadım. Çocuk facebook'ta ve başka bir sitede oyun oynamış.
Herhalde bunlardan dolayı kotam bitti diye düşündüm ama, 1.,2. ve 3. günlerin
kullanım miktarlarını öğrenince çok şaşırdım. Benim nöbetçi olduğum ve çocuğun
oyun oynadığı 2.gün sadece 57 MB kullanılmış. 1.gün 1368 MB ve 3.günse 2290 MB kullanılmış.
Yukarıda da
ifade ettiğim gibi, sadece bir günde 1,3 GB ve 2,3 GB kullanacak kadar internet
kullanmam mümkün değil. Wi-fi şifremi de değiştirmiştim zaten. Bilgisayar
kapalı olduğu zaman, modemi de kapatıyoruz. Dolayısıyla başkasının kullanması
da mümkün değil.
Bu
durumun araştırılması için kaç defa görüştüysem, hiç ilgilenilmedi.
"Hangi siteden dolayı, hangi sebepten dolayı kotam bitiyor. Bunu beni bilebilmem
mümkün değil. Hata bende ise çaresine bakayım. Bende değil de sisteminizde ise
siz çaresine bakın. Bıktım artık böyle işlerden uğraşmaktan." diye talep
de bulunduysam da sonuç yine aynı idi. Bana "böyle sorunlar yaşamamak
için, limitsiz tarifeye geç" diye ısrar ediyorlar. Ben de "bana zaten
6 GB bile fazla geliyor. Benim için limitsiz'e geçmek israftır" diyorum,
ama adamlar illa da "limitsiz" diyorlar. Acaba, limitsiz tarifeye
geçmem için böyle bir şey mi yapıyorlar diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.
Mart ayında, ilk 15 gün itibariyle 1,4 GB civarında kotam kaldı.
Bir bilgi de
vermiyorlar, hata senden ya da bizden diye. Hata benden ise, format
atarım, bilgisayarcıya götürürüm, vs vs bir şeyler yaparım. Ama adamlar,
kullanmasan bitmez diye resmen dalga geçiyorlar.
En sonunda
bilgisayarcıya götürdüm, format attırdım. Ama aynı problem devam ediyor.
Bilgisayarcı bile bu sebepten dolayı format attıysak boşuna attık, diyor. Olan
bizim 35 TL format parasına oldu.
Ayın 28'inde
yani format attırdıktan sonra, kotam tamamen bittiği gibi 0,14 GB da
geçmiş. 1,5-2 saat içinde 0,53 GB kullanmışım. Halbuki film/video vs
izlemem, müzik dinlemem. Dosya vs indirmem. Cep telefonumu bilgisayara aktarıp
internete bağlanıyorum. Aynı sitelere girip, aynı işlemleri yapıyorum. 45-50 MB
ancak düşüyor. Yani ttnet, bunun en aşağı 8-10 katı kadar fazla kota harcıyor.
O kadar
dikkat ettiğim halde, limitim yine bitti.
Bir diğer
mesele de Sabit telefon...
Faturamda
Telefon paket aşım ücreti olarak 1,60 TL görünüyor. Sabit telefon, Akşam 19:00
- Sabah 7:00 arası, sabit numaralara ücretsizdi. Zaten 1 ay boyunca
toplam 3 defa görüşme yapmışız. Adamlar bununla ilgili olarak da olumlu/olumsuz
bir cevap vermiyorlar. Şartları değiştirseler haber vermek zorunda
değiller mi? Habersiz, kendi kafalarına göre ücretlendirmede değişiklik
yapabilirler mi? Böyle bir hakları var mı?
Ben TTNet'e
abone oldum olalı (11 Ocak 2014) devamlı problem yaşıyorum. İlk ay
fatura yüksek gelir dediler, sesimi çıkarmadım. 2.ay -yanlış hatırlamıyorsam-
15 TL civarında fazla geldi. Orayla burayla görüştüm, bana bin dereden su
getirdiler. Şundan olabilir, bundan olabilir vs vs.... Israrcı olunca,
"fatura yanlış düzenlenmiş, bir ay sonraki faturadan düşecek"
dediler. Ve dedikleri gibi bir ay sonra aldıkları fazla parayı iade ettiler.
Sonra Tivibu
denen bir illet varmış. "3 ay bedava, 3 ay sonunda ister kullanırsın,
istersen iptal ettirirsin" dediler. Ben de birkaç hafta sonra, hiç
kullanmadığım ve kullanmayacağım tivibu'yu, abone olduğum bayiye iptal
ettirdim. Onlar iptal ettik dediler. Fakat 3 ay sonunda onun ücreti de
faturamda görünmeye başladı. Yine defalarca, bayiyle, ttnet ile görüştüm. Hepsi
birbirini suçluyordu. Bunun da üzerine bir bardak soğuk su içtim. Olan
bizim paramıza oluyor, bizi kaz gibi soyuyorlar. 1,5-2 ay da bunun ücretini
aldılar. Son 3-5 aydır da kotam bitiyor. Bunun hala çaresini bulabilmiş
değilim. Aboneliğimi iptal ettirsem bir sürü ceza alırlar diye korkumdan iptal
de ettiremiyorum.
İnterneti
iptal ettirdiğim zaman, ceza almaya hakları var mı?
Fazladan
ödediğim paralarımı geri alabilir miyim?
Fazladan
giden kotalarımı geri alabilir miyim?
Sabit
telefon için fazla ödediğim ücreti geri alabilir miyim?
Çaresiz
kaldım artık.
Son çare
olarak size yazmaya karar verdim.
Lütfen
yardım edin.
Çalışmalarınızda
başarılar dilerim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder