24 Mayıs 2018 Perşembe

TTNet Şikayet

Ben 15 aydır ttnet abonesiyim. İlk zamanlar interneti düzgün kullanıyordum ama son bir kaç aydır kotam eriyip gitmektedir. Müşteri hizmetleriyle görüştüm, online müşteri temsilcisini aradım ama bir sonuç alamıyorum. Kaç defa bulunduğum yerdeki abone merkeziyle görüştüm.
Oradanda bir sonuç alamadım. Her ay beni bir sıkıntı basıyor. Acaba bilgisayarımda virüs mü var diye sürekli virüs taraması yapıyorum, virüs falan da yok. Girdiğim bir siteden mi diye oluyor diye düşünüyorum. Genelde aynı sitelere giriyorum. Video izlemiyorum, izlemesem de bir-iki dakikalık video oluyor. Müzik dinlemiyorum, program vs indirmiyorum. Çocuk oyun falan oynuyor ondan dolayı mı diyorum. Sırf bu yüzden çocuğa internetten oyun oynatmıyorum, herhalde oyundan oluyor diye. Ama kullandığım kotalara bakınca çocuğu da boşuna mahrum ettiğimi görüyorum. Örnek verecek olursak, Ocak ayının 1. ve 3. günlerinde sadece kendim kullandım bilgisayarı. 2. günü ise hastanede nöbetçi idim ve hiç interneti kullanamadım. Çocuk facebook'ta ve başka bir sitede oyun oynamış. Herhalde bunlardan dolayı kotam bitti diye düşündüm ama, 1.,2. ve 3. günlerin kullanım miktarlarını öğrenince çok şaşırdım. Benim nöbetçi olduğum ve çocuğun oyun oynadığı 2.gün sadece 57 MB kullanılmış. 1.gün 1368 MB ve 3.günse 2290 MB kullanılmış.
Yukarıda da ifade ettiğim gibi, sadece bir günde 1,3 GB ve 2,3 GB kullanacak kadar internet kullanmam mümkün değil.  Wi-fi şifremi de değiştirmiştim zaten. Bilgisayar kapalı olduğu zaman, modemi de kapatıyoruz. Dolayısıyla başkasının kullanması da mümkün değil.
Bu durumun araştırılması için kaç defa görüştüysem, hiç ilgilenilmedi. "Hangi siteden dolayı, hangi sebepten dolayı kotam bitiyor. Bunu beni bilebilmem mümkün değil. Hata bende ise çaresine bakayım. Bende değil de sisteminizde ise siz çaresine bakın. Bıktım artık böyle işlerden uğraşmaktan." diye talep de bulunduysam da sonuç yine aynı idi. Bana "böyle sorunlar yaşamamak için, limitsiz tarifeye geç" diye ısrar ediyorlar. Ben de "bana zaten 6 GB bile fazla geliyor. Benim için limitsiz'e geçmek israftır" diyorum, ama adamlar illa da "limitsiz" diyorlar. Acaba, limitsiz tarifeye geçmem için böyle bir şey mi yapıyorlar diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Mart ayında, ilk 15 gün itibariyle 1,4 GB civarında kotam kaldı.
Bir bilgi de vermiyorlar, hata senden ya da bizden diye.  Hata benden ise, format atarım, bilgisayarcıya götürürüm, vs vs bir şeyler yaparım. Ama adamlar, kullanmasan bitmez diye resmen dalga geçiyorlar.
En sonunda bilgisayarcıya götürdüm, format attırdım. Ama aynı problem devam ediyor. Bilgisayarcı bile bu sebepten dolayı format attıysak boşuna attık, diyor. Olan bizim 35 TL format parasına oldu.
Ayın 28'inde yani format attırdıktan sonra, kotam tamamen bittiği gibi 0,14 GB da geçmiş. 1,5-2 saat içinde 0,53 GB kullanmışım. Halbuki film/video vs izlemem, müzik dinlemem. Dosya vs indirmem. Cep telefonumu bilgisayara aktarıp internete bağlanıyorum. Aynı sitelere girip, aynı işlemleri yapıyorum. 45-50 MB ancak düşüyor. Yani ttnet, bunun en aşağı 8-10 katı kadar fazla kota harcıyor.
O kadar dikkat ettiğim halde, limitim yine bitti.

Bir diğer mesele de Sabit telefon...
Faturamda Telefon paket aşım ücreti olarak 1,60 TL görünüyor. Sabit telefon, Akşam 19:00 - Sabah 7:00 arası, sabit numaralara ücretsizdi. Zaten 1 ay boyunca toplam 3 defa görüşme yapmışız. Adamlar bununla ilgili olarak da olumlu/olumsuz bir cevap vermiyorlar. Şartları değiştirseler haber vermek zorunda değiller mi? Habersiz, kendi kafalarına göre ücretlendirmede değişiklik yapabilirler mi? Böyle bir hakları var mı?

Ben TTNet'e abone oldum olalı (11 Ocak 2014) devamlı problem yaşıyorum. İlk ay fatura yüksek gelir dediler, sesimi çıkarmadım. 2.ay -yanlış hatırlamıyorsam- 15 TL civarında fazla geldi. Orayla burayla görüştüm, bana bin dereden su getirdiler. Şundan olabilir, bundan olabilir vs vs.... Israrcı olunca, "fatura yanlış düzenlenmiş, bir ay sonraki faturadan düşecek" dediler. Ve dedikleri gibi bir ay sonra aldıkları fazla parayı iade ettiler.
Sonra Tivibu denen bir illet varmış. "3 ay bedava, 3 ay sonunda ister kullanırsın, istersen iptal ettirirsin" dediler. Ben de birkaç hafta sonra, hiç kullanmadığım ve kullanmayacağım tivibu'yu, abone olduğum bayiye iptal ettirdim. Onlar iptal ettik dediler. Fakat 3 ay sonunda onun ücreti de faturamda görünmeye başladı. Yine defalarca, bayiyle, ttnet ile görüştüm. Hepsi birbirini suçluyordu. Bunun da üzerine bir bardak soğuk su içtim. Olan bizim paramıza oluyor, bizi kaz gibi soyuyorlar. 1,5-2 ay da bunun ücretini aldılar. Son 3-5 aydır da kotam bitiyor. Bunun hala çaresini bulabilmiş değilim. Aboneliğimi iptal ettirsem bir sürü ceza alırlar diye korkumdan iptal de ettiremiyorum.

İnterneti iptal ettirdiğim zaman, ceza almaya hakları var mı?
Fazladan ödediğim paralarımı geri alabilir miyim?
Fazladan giden kotalarımı geri alabilir miyim?
Sabit telefon için fazla ödediğim ücreti geri alabilir miyim?

Çaresiz kaldım artık.
Son çare olarak size yazmaya karar verdim.
Lütfen yardım edin.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

444 70 87 Numaralı Telefonu Şikayet

İyi günler, Geçtiğimiz günlerde 444 70 87 numaradan beni aradılar.  Yapı Kredi Bankasına ait kredi kartıyla 2 yıllık sağlık sigortası ...